Isnin, 25 Mei 2015

PRODUK TAMBAH SUSU + IBU HAMIL - SUSU MOMMA


BERAPA HARGA MOMMA NI?

[✔] Harga 1 unit (450gm untuk 18x minum)

[✔] Harga : RM76 (SM) / RM85 (SS) termasuk postage
[✔] Untuk pembelian 2 unit ke atas, percuma postage
[✔] Percuma 2 sachet susu momma bernilai RM8.00 (Selagi stok masih ada)

MACAM MANA NAK ORDER?
[✔] WHATSAPP <MOMMA><NAMA> ke +6017-235 8987 sekarang!
[✔] SMS <MOMMA><NAMA> ke +6012-362 4953 sekarang!
[✔] Sila email ke : hospitaluntukbersalin@gmail.com


Adakah anda IBU MENGANDUNG yang mengalami salah satu daripada masalah berikut?

[✔] Anda mengalami alahan dan kurang selera makan
[✔] Badan anda penat dan lesu , anda mudah mengantuk dan kurang fokus
[✔] Anda mengalami masalah kulit kering atau eczema
[✔] Rambut anda mudah gugur dan sering gatal kulit kepala
[✔] Anda cepat lenguh dan sakit lutut
[✔] Anda sering terjaga malam akibat kejang kaki dan tidak boleh tidur akibat sakit pinggang
[✔] Anda penghidap anemia, dan sangat risaukan keadaan kandungan anda
[✔] Anda risau bayi anda bakal demam kuning
[✔] Kulit anda kusam dan hitam sejak mengandung
[✔] Anda mahu kandungan anda menjadi bayi yang bijak

Amalkan Susu MOMMA dari sekarang! MOMMA telah terbukti amat bagus untuk diamalkan oleh ibu mengandung dan ibu menyusu. Proses mengandung dan penyusuan anak menjadi MUDAH dengan izin-NYA.

Kuasa penyembuhan semulajadi MOMMA yang di formulasikan dari 12 bahan pasti memberikan KESAN yang MAKSIMUM.

MOMMA adalah produk susu bernutrisi yang dapat membantu ibu mengandung atau menyusu untuk kekal sihat dan cergas dan dapat membekalkan nutrisi yang lengkap buat anak dalam kandungan atau anak yang disusui. Di samping meningkatkan penghasilan susu ibu.

Tidak seperti produk-produk susu yang berada di pasaran, MOMMA adalah Susu Kesihatan & Kecantikan 4 dalam 1 yang PERTAMA di Malaysia yang merangkumi 4 aspek penting

bagi setiap wanita yang bergelar ibu:-

1. Cantik : Membantu menghalus, melicinkan dan mencantikkan kulit ibu dan bayi.
2. Sihat : Membantu memberi kesihatan yang baik dan merawat stress.
3. Bertenaga : Membantu memberi tenaga segera buat ibu-ibu yang sering keletihan.
4. Bijak : Mengandungi bahan-bahan yang dapat membantu meningkatkan perkembangan otak bayi

Diperbuat daripada Formulasi TERKINI campuran 12 bahan SEMULAJADI termasuk bahan-bahan sunnah yang berfungsi membekalkan nutrisi yang lengkap bagi memenuhi keperluan ibu dan bayi.

Kesan semulajadi dapat dirasakan jika diamalkan berterusan selama 7 hari. Selain diperkaya dengan pelbagai nutrisi dan rasa susu coklat yang sedap, tidak berbau hamis,

MOMMA juga adalah susu rendah lemak dan TANPA GULA.

☛ Siapakah yang sesuai mengambil MOMMA sebagai minuman berkhasiat tambahan:-

[✔] Wanita yang merancang untuk hamil
[✔] Ibu hamil yang mahukan yang terbaik buat si anak.
[✔] Ibu yang menyusukan anak

Kenapa, dan apakah perlu ibu mengandung/menyusu mengambil makanan berkhasiat?

Pengambilan diet pemakanan yang sihat dan berkhasiat penting untuk si ibu dan juga bayi. Pemakanan seharian yang seimbang sangat penting, tambahan lagi bagi ibu yang mengandung atau menyusu, semua makanan dan minuman yang kita ambil juga akan turut disalurkan kepada anak.

Justeru,sangatlah penting bagi ibu-ibu hamil atau menyusu mengambil makanan/minuman berkhasiat untuk keperluan tubuh si ibu sendiri & juga anak.

Memahami keperluan dan masalah yang sering dihadapi oleh wanita yang ingin hamil, ibu mengandung dan menyusu, susu dari formula gabungan bahan ektraks semulajadi iaitu

Zaitun, Kismis, Omega 3, Delima, Buah Tin, Habatus Sauda, Susu Kambing, Kurma, Madu, Safron, Inulin (prebiotic) dan Coklat dihasilkan bagi memastikan para ibu mendapat khasiat semulajadi.

Antara khasiat-khasiat terdapat dalam Momma:-

1. Omega 3 (EPA & DHA)
[✔] DHA: meningkatkan kepintaran otak, selain membantu pertumbuhan retina mata dengan baik
[✔] EPA: mengurangkan risiko penyakit jantung dan meningkatkan sistem imunisasi badan.
[✔] Mengurangkan risiko alergi di kalangan bayi.

2. Zaitun
[✔] Mengandungi Vitamin A,C,D,E dan K yang sangat berguna untuk menjaga elastisitas kulit
[✔] Menyihatkan kulit kepala bagi mengatasi masalah rambut gugur dan gatal kulit kepala
[✔] Menghilangkan rasa letih, penat dan lesu
[✔] Meringankan stress

3. Kismis
[✔] Meningkatkan penumpuan, koordinasi tangan dan mata serta meningkatkan memori
[✔] Bermanfaat untuk fungsi sistem pencernaan berjalan dengan lancar.
[✔] Membersihkan kolon atau usus dan melawaskan pembuangan air.
[✔] Membentuk sel-sel darah merah

4. Delima
[✔] Mengandungi antioksidan
[✔] Melindungi kekenyalan kulit dan memperbaiki sel-sel tubuh yang rosak.
[✔] Membantu perkembangan otak bayi dlm kandungan dan melindungi otak bayi.
[✔] Membantu mengurangkan alahan ibu mengandung
[✔] Membantu memberi tenaga utk ibu mengandung & menyusu.
[✔] Mendapatkan bayi yang sihat & kulit yang cantik.
[✔] Melawan radikal bebas yang boleh merosakkan sel dalam badan kita.
[✔] Asid folik yang tinggi, asik folik penting bagi petumbuhan saraf bayi dalam kandungan

5. Buah Tin
[✔] Mengandungi antioksidan
[✔] Mengandungi vitamin A, C, Kalsium, Magnesium hingga Potasium.
[✔] Membantu merawat penyakit buasir, sakit2 dan bengkak badan, batuk yg berpanjangan dan melawaskan kencing

6. Susu Kambing
[✔] Agen pencegah kanser
[✔] Membantu mengelakkan bayi terkena demam kuning / merawat demam kuning.

7. Kurma
[✔] Sangat baik untuk gangguan usus.
[✔] Membantu meningkatkan memori yang baik dan kebijaksanaan untuk janin
[✔] Meningkatkan menguatkan otot rahim dan memudahkan bersalin.

8. Madu
[✔] Mempercepatkan penyembuhan luka.
[✔] Sumber antioksidan yang baik yang dapat membantu melindungi kulit.
[✔] Mengembalikan elastisitasi kulit agar kekal remaja dan lembut
[✔] Membantu pembakaran lemak dengan meningkatkan kadar metabolisma badan.

9. Safron
[✔] Bahan rempah yang termahal didunia.
[✔] Sebagai bahan penenang bagi masalah jiwa yang tertekan
[✔] Membantu melicinkan kulit malah boleh membuatkan kulit lebih cerah.
[✔] Melancarkan perjalanan haid
[✔] Mengelakkan bayi anda terkena demam kuning
[✔] Membantu mendapatkan bayi yang comel, cerah, gebu, sihat dan pintar.
[✔] Bertindak sebagai pembuka selera makan.
[✔] Mengurangkan masalah tidak boleh tidur malam.

10. Inulin (prebiotic)
[✔] Merangsang pertumbuhan bakteria usus baik.
[✔] Membantu meningkatkan penyerapan kalsium oleh tulang
[✔] Membantu mengelakkan kesakitan pinggang.

11. Coklat
[✔] Merawat tekanan atau stress

12. Habatus Sauda

“Habbatus sauda’ terbukti memiliki kesan aktiviti anti-histamin, anti-oxidant, anti-biotic, anti -mycotic dan penghambat Bronchitis”.
Study of Black Seed Oil on Humans, American Scientists

Ibnu Qayyim di dalam bukunya Medicine of the Prophet menyatakan Habbatus Sauda berupaya memulihkan penyakit-penyakit seperti batuk, bronchitits, masalah perut, kecacingan, masalah kulit seperti jerawat, sakit senggugut dan haid yang lain, menambah susu badan, menambah pengaliran air liur dan sebagainya.


BAGAIMANA CARA PENGGUNAAN?

[✔] Minum 25gm sehari ketika sarapan atau sebelum tidur. Bancuh bersama air suam. 

[✔] 5 Scoops bersama segelas air suam. Untuk lebih keberkesanan, minum sebelum tidur.

KANDUNGAN BERAPA BULAN BOLEH AMALKAN? TIADA KESAN SAMPINGAN KE?

[✔] Momma boleh diamalkan dari awal kehamilan lagi. Tiada kesan sampingan kerana menggunakan bahan semulajadi. Untuk Ibu Hamil minum segelas MOMMA sehari.

HALAL KE?
[✔] Sudah tentu, kami adalah Muslim dan menitik beratkan soal HALAL sebagai elemen no 1 kami. Produk diproses oleh Muslim dan dikilangkan di kilang GMP yang mendapat HALAL dari JAKIM.


STOK SANGAT TERHAD. DAPATKAN DENGAN SEGERA SEBELUM HABIS!



Isnin, 26 Januari 2015

PULAU PINANG : KPJ PENANG SPECIALIST HOSPITAL - SCAN 5D


Promosi Istimewa sempena Tahun Baru Cina 2015
5D Ultrasound Scan hanya RM 180.00 sahaja 
(Percuma Pendrive + Gambar bayi)
Hanya di KPJ Penang Specialist Hospital


Address :
KPJ Penang Specialist Hospital
570, Jalan Perda Utama, Bandar Perda
14000 Bukit Mertajam
Pulau Pinang, Malaysia
Office: +604 548 6688 Ext: 2600 | Fax : +604 548 6700 | H/P : +6018-4719690
WhatsApp Hp:+6018-4719690

Rabu, 21 Januari 2015

SABAH : RAFFLESIA MEDICAL CENTRE





Business Hours

  Outpatient Clinic & Pharmacy
Mondays – Fridays : 8.00am – 5.00pm ( Dr on call after 5.00 pm )
Saturdays : 8.00am – 1.00 pm ( Dr on call after 1.00 pm )
Weekends & Public Holidays : Dr on call
Visiting Doctor: 5.00pm - 8.00pm
  Inpatient Ward
24 Hours Service
  Physiotherapy
Mondays – Fridays : 9.00am – 6.00pm
Saturdays : 8.00 am – 1.00 pm
Weekends & Public Holidays : Closed
Rafflesia Medical Centre
Lot 4, 5, 6, 7, 8, 9
Millennium Commercial Centre,
Off Jalan Lintas, Kepayan,
Penampang, 88200, Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia.

Telephone: 088 - 272620 / 272630 / 247650
Fax: 088 - 272640
Email: customerservice@rafflesiamedicalcentre.com

Khamis, 8 Januari 2015

PULAU PINANG : KPJ PENANG SPECIALIST HOSPITAL

Harga Pakej : RM 2,988.00 (Normal Delivery)

Consultant Obstetrics and gynecology (O&G):
1) Dr. Ramesh P. Mala Perumal
2) Dr. (Madam) Fawziah Tan Sri Dato' Ishak
3) Dr. (Madam) Lim Soo Soo
4) Dr. Anil Krishna Dass


Jika ada sebarang pertanyaan, sila hubungi En Amar di +6018-4719690 @ +6013-4024867

Address :
KPJ Penang Specialist Hospital
570, Jalan Perda Utama, Bandar Perda
14000 Bukit Mertajam
Pulau Pinang, Malaysia

Tel Office: +604 548 6688 Ext: 2600 | Fax : +604 548 6700

Special thanks to En Amar for the info., ;)

Isnin, 5 Januari 2015

KUALA LUMPUR : HOSPITAL PUSRAWI (PANEL)



LINK : http://hospitaluntukbersalin.blogspot.sg/2014/05/hospital-pusrawi-kl.html

Waktu Operasi
Isnin – Jumaat:
8.30 pg hingga 5.00 ptg

Sabtu:
8.30 pg hingga 1.00 ptg

Ahad & Cuti Umum:
Tutup

Address: 
Hospital Pusrawi Sdn Bhd
Lot 149, Jalan Tun Razak
50400 Kuala Lumpur.
Tel: 03-2687 5000
Faks: 03-2687 5001
Emel: info@pusrawi.com.my
Website : http://www.pusrawi.com.my/

Rabu, 17 Disember 2014

SELANGOR : PUSAT PERUBATAN KOHILAL (PPKSB), TAMAN MELAWATI

PAKEJ BERSALIN SEPT 2014 - MAC 2015

PAKEJ BERSALIN : RM 1600*

Terma dan syarat :-
  • kelahiran normal disambut oleh Doktor biasa (jika ada komplikasi ibu & bayi selepas kelahiran, caj tambahan akan dikenakan)
  • Pembayaran tunai dan kad kredit sahaja
  • Tidak termasuk kes-kes induce, vacuum, forcep
@
http://ratuhati.com/forum/index.php?topic=1997.25

  • Pakej Bersalin biasa: RM1600++ (Check up sekurang-kurangnya 3 kali)
  • Pembedahan Kecemasan: RM5000++
  • Pembedahan Elektif: RM4700++
  • Vacuum / forceps: RM2000++

* bersalin dgn pegawai perubatan, tiada komplikasi, tiada tambahan ubat, tinggal di wad terbuka sehari semalam

Nota:
Deposit hendaklah dijelaskan sebelum masuk wad

1. Bersalin biasa
  • *3 bulan: RM300
  • *5 bulan: RM300
  • *7 bulan: RM500
  • *Semasa masuk wad: RM500
2. Pembedahan: 
  • RM5000 semasa masuk wad
Waktu Perkhidmatan

Alamat :
PUSAT PERUBATAN KOHILAL SDN BHD
225 JALAN NEGARA 2
TAMAN MELAWATI 53100 KUALA LUMPUR
TEL : 03 - 4106 8466 / 67 / 68
FAKS : 03 - 4106 8469
EMAIL : ppksb@tm.net.my / ppkohilal@yahoo.com

Blog :

Isnin, 1 Disember 2014

TOPUP HARI2, APA ANDA DAPAT? DENGAN TONE EXCEL, CARA MUDAH MENJANA DUIT.

Jika berminat, sila hubungi saya.

Penaja Anda:
Nur Delina Binti Hairuddin
Tel: 017-235 8987
EMail: misz.nurdelina@gmail.com @ hospitaluntukbersalin@gmail.com

Salam sejahtera saya ucapkan kepada anda. 

Program ini ialah Perniagaan KAD SIM Prepaid WOW-ToneExcel. Tapi sebelum anda kata, "Ah, jual top-up lagi", anda silap. Ini bukan program jual prepaid atau top-up.

Ini adalah program baru daripada syarikat ToneExcel dengan kerjasama TuneTalk yang dipelopori oleh Jason Lo dan disokong oleh syarikat gergasi Tune Group yang juga memiliki AirAsia (Tune Air)
Dengan menyertai program ini, anda juga akan mendapat perlindungan insuran percuma sebanyak RM100,000 yang disediakan oleh Tune Insurance dan tiket penerbangan percuma dari AirAsia.
Perniagaan Kad SIM WOW-ToneExcel ini kekuatannya datang daripada betapa mudahnya mereka boleh membeli top-up di mana saja. Lebih tepat mereka tidak perlu membeli top-up daripada anda.

Mereka boleh pergi ke mana-mana Stesen Minyak, 7Eleven, Maybank2u, CIMB Clicks, E-Banking EON Bank, RHB Bank, Tesco serta mana-mana kedai yang ada mesin e-Pay.
Ya, anda tidak perlu susah-susah untuk menjual top-up kepada mereka dan anda akan mendapat pendapatan pasif setiap kali mereka top up kad SIM yang anda jual kepada mereka.

Jika anda fikir anda perlu menukar nombor telefon untuk menggunakan kad SIM ini, anda silap. Anda boleh guna nombor lama anda tak kira sama ada nombor lama tu adalah prepaid atau postpaid.
Sama juga dengan kawan-kawan anda. Mereka boleh guna kad SIM yang anda jual kepada mereka dan masih lagi menggunakan nombor yang sama. Jadi, tidak ada masalah untuk anda dan kawan-kawan anda untuk bergayut dan bersms di handphone mereka sambil mendapat duit pada masa yang sama.

Bagaimana pula dengan potensinya?

Well... seperti yang yang saya katakan, tidaklah banyak mana. Tapi ada benda menarik yang saya ingin tunjukkan kepada anda. Minimum top-up bulanan untuk layak dapat komisyen dalam program ini hanya RM20 sahaja. Tapi kita berdua pun tahu orang guna lebih daripada itu setiap bulan.

RM10 ekejap je. Terutama sekali kalau jenis yang suka call orang. Berikut adalah dua jenis bonus yang anda boleh dapat dari program ini:

BONUS FAST TRACK ( Direct sponsor 1 level )
Apabila anda mengajak kawan anda join maka anda akan mendapat bonus sponsor RM20. Bonus ini anda dapat sekali sahaja. Bonus ini dibayar dua kali sebulan iaitu pada 11hb dan pada hujung bulan 28hb/30hb/31hb

BONUS REFERRALS ( 3 level )

Pendapatan dari bonus ini adalah berulangkali dan ada tiga level. Level 1, 6%, Level 2, 3% dan Level 3, 11%. Jadi kalau anda sendiri pujuk 10 orang, ianya akan menjadi seperti ini, kita anggap setiap orang gunakan prepaid RM30 sebulan:
RM30 x 6% x 10 orang = RM18.00 komisyen anda di level 1
Sedikit kan? Kalau setiap orang yang anda ajak pun ajak 10 orang, ianya akan jadi begini:
RM30 x 3% x 100 orang = RM90.00 komisyen anda di level 2
Woops. RM108... SEBULAN. Tapi itu MASIH LAGI sedikit. Bagaimana kalau setiap orang di atas pun ajak seramai 10 orang? Jawabnya anda akan mendapat:
RM30 x 11% x 1000 orang = RM3300.00 komisyen anda di level 3
 Campur semua sekali anda dapat RM3408.00 sebulan!!!
Ooh... dalam sebulan macam-macam saya boleh buat dengan duit sebanyak itu. Saya pasti anda juga ada macam-macam yang nak beli kalau dapat duit tu.
Itu hanyalah contoh mudah dengan penggunaan prepaid cuma RM30. Saya sendiri guna lebih daripada RM70 sebulan. Mungkin anda juga guna banyak seperti saya.
Saya tak tahu tapi ramai orang di luar sana yang gian berSMS dengan kawan-kawan, bergosip dan berborak sehingga larut pagi.
Bayaran komisyen ini akan dilakukan pada setiap 21 hari bulan terus ke akaun bank anda dengan syarat anda dah ada komisyen minima RM30.
Bayangkan anda tak perlu susah payah top-upkan untuk mereka tapi anda masih lagi boleh mendapat komisyen. Duduk di rumah, tengok TV tapi duit masuk ke kantung anda setiap masa.
Mudah bukan?
Bagaimana pula dengan cajnya? Adakah lebih tinggi daripada telco lain? Tidak sama sekali...
Kadar panggilan kami ialah 28 sen seminit ke semua rangkaian. Yang lain-lain menawarkan kadar panggilan sebanyak 36 sen hingga 39 sen seminit.
INGAT! Anda tidak perlu menukar nombor anda untuk menggunakan TuneTalk ini. Tidak sama sekali. Mari kita lihat apa yang akan anda dapat jika menyertai program ini bersama kami:

Laman web untuk anda menaja secara online atau SMS
www.bisnesprepaid.com/username anda

 
Kad SIM WOW-ToneExcel dengan kredit RM30
Insuran RM100 ribu dari Tune Insurance
Tiket penerbangan percuma dari AirAsia
Pendapatan lumayan dan berterusan setiap bulan


Masih kurang jelas atau tidak faham apa yang saya cuba sampaikan di sini. 
Persoalan anda akan rugi tidak timbul langsung jika anda menggunakan prepaid WOW-ToneExcel. Ingin mencuba bagaimana program ini boleh mengubah hidup anda?
Setiap kali kawan anda call atau sms orang, mereka akan memberi anda duit. Anda tidak perlu lagi berkerut kepala fikir kenapa kredit anda cepat sangat habis kerana anda sudah mempunyai modal sampingan untuk mendapatkan topup.
Peluang ini masih lagi tidak diketahui ramai. Tapi apabila ramai dah tahu, anda mungkin terpaksa bersaing dengan ramai orang. Cuba dapatkan sebelum itu berlaku.
Copy Dari Zulkifly Samad

Rabu, 12 November 2014

SABAH : HOSPITAL WANITA DAN KANAK-KANAK





Info : http://hwkks.moh.gov.my/data/pdfdocS.i.m.xev/kadar.bayaran.pdf

HOSPITAL WANITA DAN KANAK-KANAK, SABAH
Karung Berkunci No, 187
88996, Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia.
Tel : 088-522600
Fax: 088-438512
Email : hwkks@sbh.moh.gov.my
Laman web: http:/hwkks.moh.gov.my

Selasa, 11 November 2014

TERENGGANU : KUALA TERENGGANU SPECIALIST HOSPITAL (KTS)



HARGA PAKEJ BERSALIN SECARA PEMBEDAHAN


HARGA BILIK


* Sila hubungi hospital sendiri untuk harga yang lebih tepat mengenai kadar harga bilik dan kemudahan yang disediakan.

SETIAP BILIK DILENGKAPI DENGAN AIR COND, SIARAN ASTRO, & TV PLASMA UNTUK SETIAP KATIL. Harga bilik termasuk makanan untuk pesakit sahaja. - Harga bilik tidak termasuk harga ubat & khidmat rundingan doktor.

Gambar bilik-bilik :


 





Jumaat, 7 November 2014

SELANGOR : GOMBAK MEDICAL CENTRE (GMC)









Address :
No. 1, 1A & 3A, Jalan SG 3/16, Pusat Bandar Sri Gombak, Batu Caves, 68100, WP Kuala Lumpur.

Operating Hours: 8.30 AM - 10.00 PM (Monday to Sunday)

Delivery Cost Range: RM1300 - RM7000

Phone +60 3-6189 2879

Email : gombakmc@yahoo.co.uk

FB : Gombak Medical Centre Sdn Bhd

Million thanks to : http://www.my-bittersweetlife.com/2014/02/pakej-bersalin-di-gombak-medical-center.html